Zawarcie nowej umowy
Buduję nowy dom, chcę przyłączyć się do sieci
Chcę zawnioskować o nowe warunki przyłączeniowe
Enea to sprawdzony i wiarygodny Partner. Już dziś dołącz do grona naszych zadowolonych Klientów!
W pierwszym kroku przyłącz się do sieci Enei Operator.
Jak wygląda proces przyłączenia do sieci Enei Operator?
Pobierz i wypełnij Wniosek o określenie warunków przyłączenia
Przygotuj dokument potwierdzający, że jesteś właścicielem lub najemcą lokalu
Dokumenty dostarcz do nas:
- wysyłając na adres korespondencyjny: ul. Zacisze 28, 65-792 Zielona Góra
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
W ciągu 21 dni zostaną do Ciebie wysłane warunki przyłączenia oraz 2 egzemplarze umowy o przyłączenie, które należy podpisać i odesłać na wskazany w piśmie adres. Termin może się wydłużyć, jeżeli zostaną stwierdzone braki we wniosku.
Jeżeli jesteś Klientem spoza obszaru Enei Operator– zawnioskuj o przyłączenie do sieci swojego Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
Pamiętaj! Po przyłączeniu do sieci w terminie nie dłuższym niż 90 dni powinieneś podpisać umowę kompleksową lub sprzedaży energii elektrycznej na plac budowy lub po montażu licznika . Informacje na ten temat znajdziesz w zakładkach Jestem przyłączony do sieci i chcę zawrzeć umowę na plac budowy oraz Mam wydane warunki przyłączeniowe.
Jestem przyłączony do sieci i chcę zawrzeć umowę na plac budowy
Aby korzystać z energii elektrycznej na placu budowy musisz być przyłączonym do sieci oraz wykonać poniższe kroki:
Pobierz, wypełnij i podpisz dokumenty:
- Oświadczenie z zaznaczeniem informacji czy spełnia się przesłanki do zastosowania ceny maksymalnej w okresie do 31 grudnia 2025 r.
- Wniosek o zawarcie umowy (pamiętaj by jako charakter obiektu wpisać "Plac budowy" a jako grupę taryfową C11)
- IMZU – Informacja o Możliwości Zawarcia Umowy: dokument potwierdzający, że Twoja instalacja elektryczna jest gotowa do podłączenia do sieci, który otrzymałeś od Enea Operator Sp. z o.o.,
- jeżeli nie posiadasz jeszcze IMZU, możesz załączyć Zgłoszenie gotowości instalacji Klienta do przyłączenia instalacji odbiorczej do sieci - PS-DO. Na tej podstawie Enea S.A. wystąpi o wydanie dla Ciebie IMZU
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Zacisze 28, 65-792 Zielona Góra
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Jak podpisać umowę po zakończeniu budowy?
Po zakończeniu budowy powinieneś przejść na taryfę domową. Możesz to zrobić w wybrany sposób:
E-formularz
Teraz możesz skorzystać z e-formularza i załatwić tę sprawę szybko i bez wychodzenia z domu. Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 20 minut.
Przygotuj:
- IMZU – Informacja o Możliwości Zawarcia Umowy: dokument potwierdzający, że Twoja instalacja elektryczna jest gotowa do podłączenia do sieci, który otrzymałeś od Enea Operator Sp. z o.o.
- PS-DO – jeżeli nie posiadasz jeszcze IMZU, możesz załączyć Zgłoszenie gotowości instalacji Klienta do przyłączenia instalacji odbiorczej do sieci. Na tej podstawie Enea S.A. wystąpi o wydanie dla Ciebie IMZU.
lub
- Potwierdzenie zakończenia budowy budynku mieszkalnego, np. informację o zakończeniu budowy złożoną w Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta.
Przejdź na stronę z e-formularzami, wybierz interesującą Cię sprawę, wypełnij i prześlij formularz wraz z załącznikami.
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy, które otrzymasz na swój adres e-mail.
WAŻNE! E-formularze dotyczą klientów indywidualnych będących konsumentami, których obiekty przyłączone są do sieci dystrybucyjnej niskiego napięcia Enea Operator Sp. z o.o., spełniających warunki kwalifikacji do grupy taryfowej G.
Procedura nie dotyczy Prosumentów energii odnawialnej. Aby dowiedzieć się jak wprowadzić zmiany w umowie prosumenckiej przejdź do tematu: Prosument energii odnawialnej.
Złożenie dokumentów tradycyjnymi kanałami
Przygotuj, wypełnij i podpisz Oświadczenie o przyjęciu Oferty zawarcia z ENEA S.A. Umowy kompleksowej zastępującej postanowienia dotychczasowej umowy dla Miejsca dostarczania energii.
Do Oświadczenia należy dołączyć IMZU wydane przez OSD (Informacja o Możliwości Zawarcia Umowy). W przypadku braku IMZU należy przedstawić do wglądu lub dołączyć skan/zdjęcie dokumentu potwierdzającego zakończenie budowy budynku mieszkalnego, np.: informację o zakończeniu budowy złożoną w Starostwie Powiatowym lub Urzędzie Miasta.
Na Oświadczeniu musi być zaznaczony punkt "w związku z zakończeniem budowy budynku mieszkalnego i poinformowaniem właściwego organu administracji o zakończeniu budowy budynku mieszkalnego oraz zamiarze jego użytkowania". W przypadku złożenia sprzeciwu przez organ administracji do informacji o zakończeniu budowy należy poinformować Eneę o tym fakcie w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o sprzeciwie.
Następnie przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Zacisze 28, 65-792 Zielona Góra
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie, w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.
WAŻNE! Procedura nie dotyczy Prosumentów energii odnawialnej. Aby dowiedzieć się jak wprowadzić zmiany w umowie prosumenckiej przejdź do tematu: Prosument energii odnawialnej.
Pamiętaj, że wysyłka potwierdzenia zawarcia umowy na adres e-mail przyspieszy realizację Twojej sprawy.
Mam licznik, mam kontakt ze zdającym
Jeżeli kupiłeś nieruchomość lub wynająłeś mieszkanie, możesz przepisać licznik na siebie. Jak to zrobić?
E-formularz
Teraz możesz skorzystać z e-formularza i załatwić tę sprawę szybko i bez wychodzenia z domu. Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 20 minut.
Przygotuj Protokół zdawczo/odbiorczy
To ważne, żeby Protokół zdawczo-odbiorczy zwierał wszystkie dane wskazane we wzorze. Wyjaśnienie znajdziesz tutaj.
Przejdź na stronę z e-formularzami, wybierz interesującą Cię sprawę, wypełnij i prześlij formularz wraz z załącznikami.
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy, które otrzymasz na swój adres e-mail.
WAŻNE! E-formularze dotyczą klientów indywidualnych będących konsumentami, których obiekty przyłączone są do sieci dystrybucyjnej niskiego napięcia Enea Operator Sp. z o.o., spełniających warunki kwalifikacji do grupy taryfowej G.
Procedura nie dotyczy Prosumentów energii odnawialnej. Aby dowiedzieć się jak wprowadzić zmiany w umowie prosumenckiej przejdź do tematu: Prosument energii odnawialnej.
Złożenie dokumentów tradycyjnym kanałami
Przygotuj wypełnione dokumenty:
- Oświadczenie Klienta przejmującego lokal/Obiekt o przyjęciu oferty zawarcia Umowy kompleksowej z ENEA S.A.
- Oświadczenie Klienta ENEA S.A. wydającego lokal/Obiekt o wydaniu lokalu/Obiektu i wypowiedzeniu dotychczasowej umowy.
Oświadczenia znajdują się w jednym dokumencie tutaj.
Następnie przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Zacisze 28, 65-792 Zielona Góra
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie, w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.
Pamiętaj, że wysyłka potwierdzenia zawarcia umowy na adres e-mail przyspieszy realizację Twojej sprawy.
WAŻNE! Jeżeli punkt poboru energii znajduje się poza obszarem Enei Operator pobierz i wypełnij Protokół zdawczo-odbiorczy, a następnie przekaż do nas oryginał dokumentu. Oczekuj na przesłanie umowy wraz z instrukcją dalszego postępowania.
Mam licznik, nie mam kontaktu ze zdającym
Jeżeli otrzymałeś nieruchomość w spadku możesz przepisać licznik na siebie. Jak możesz to zrobić?
Poprzedni Klient zmarł, jestem spadkobiercą
Jeżeli otrzymałeś nieruchomość w spadku, przygotuj akt zgonu poprzedniego odbiorcy lub zaświadczenie o zgonie z właściwego Urzędu lub Instytucji.
E-formularz
Teraz możesz skorzystać z e-formularza i załatwić tę sprawę szybko i bez wychodzenia z domu. Wypełnienie wniosku zajmie Ci około 20 minut.
Przygotuj akt zgonu lub zaświadczenie o zgonie z właściwego Urzędu/Instytucji.
Przejdź na stronę z e-formularzami, wybierz interesującą Cię sprawę, wypełnij i prześlij formularz wraz z załącznikami.
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy, które otrzymasz na swój adres e-mail.
WAŻNE! E-formularze dotyczą klientów indywidualnych będących konsumentami, których obiekty przyłączone są do sieci dystrybucyjnej niskiego napięcia Enea Operator Sp. z o.o., spełniających warunki kwalifikacji do grupy taryfowej G.
Złożenie dokumentów tradycyjnymi kanałami
Przygotuj wypełnione dokumenty:
- Oświadczenie Klienta przejmującego lokal/Obiekt o przyjęciu oferty zawarcia Umowy kompleksowej z ENEA S.A.
- Oświadczenie Klienta ENEA S.A. wydającego lokal/Obiekt o wydaniu lokalu/Obiektu i wypowiedzeniu dotychczasowej umowy.
Oświadczenia znajdują się w jednym dokumencie tutaj.
Pamiętaj! Jeśli otrzymałeś nieruchomość w spadku wypełnij wyłącznie pierwszą część oświadczenia i dołącz czarno-białą kopię aktu zgonu.
Następnie przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Zacisze 28, 65-792 Zielona Góra
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie, w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.
Pamiętaj, że wysyłka potwierdzenia zawarcia umowy na adres e-mail przyspieszy realizację Twojej sprawy.
Nie mam kontaktu z poprzednim Klientem
Jeśli nabyłeś nieruchomość i nie masz kontaktu z poprzednim odbiorcą, przygotuj:
Oświadczenie zawierające poniższą deklarację:
Oświadczam, że władam lokalem i zawierając umowę z Eneą nie naruszam praw/interesów innych osób.
Do oświadczenia możesz również załączyć potwierdzenie ze spółdzielni, TBS lub Urzędu Gminy potwierdzające, że jesteś jedynym użytkownikiem danego lokalu.
WAŻNE! Zgodnie z art. 59 Kodeksu Cywilnego, jeżeli poprzednik w terminie 12 miesięcy od daty zawarcia umowy z nowym Klientem podniesie zarzut, że umowa naruszyła jego prawa, to umowa z Klientem po indywidualnym rozpatrzeniu przypadku, może zostać uznana za nieskuteczną.
Pobierz, wypełnij i podpisz strony od 1 do 3 w Oświadczeniu Klienta przejmującego lokal/Obiekt o przyjęciu Oferty zawarcia Umowy kompleksowej z ENEA S.A.
Następnie przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Zacisze 28, 65-792 Zielona Góra
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Oczekuj na potwierdzenie zawarcia umowy. Informację otrzymasz w formie e-mail lub pisemnie, w zależności od dokonanego wyboru na formularzu umowy.
Pamiętaj, że wysyłka potwierdzenia zawarcia umowy na adres e-mail przyspieszy realizację Twojej sprawy.
Mam nowy lokal, nie mam licznika
Mam wydane warunki przyłączeniowe
Jeżeli masz zawartą umowę o przyłączenie do sieci Enei Operator możesz podpisać umowę kompleksową. Jak to zrobić?
Pobierz, wypełnij i podpisz:
- Wniosek o przyłączenie instalacji odbiorczej do sieci lub dokumenty techniczne, które otrzymasz po przyłączeniu od Operatora Systemu Dystrybucyjnego - Informację o możliwości zawarcia umowy (tzw. IMZU)
Jeżeli masz zawartą umowę o przyłączenie do sieci poza terenem działania Enei Operator, możesz podpisać umowę sprzedaży. Jak to zrobić?
Pobierz, wypełnij i podpisz:
Do wniosku dołącz paszport lub wniosek o przyłączenie instalacji odbiorczej do sieci.
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Zacisze 28, 65-792 Zielona Góra
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Chcę zawnioskować o nowe warunki przyłączeniowe
Jeżeli jesteś przyłączony do sieci Enei Operator i chcesz zmienić warunki przyłączeniowe, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
Pobierz i wypełnij i podpisz:
Przygotuj dokument potwierdzający, że jesteś właścicielem lub najemcą lokalu
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez formularz kontaktowy wybierając kategorię – Umowy lub czat w serwisie internetowym enea.pl
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Zacisze 28, 65-792 Zielona Góra
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
W ciągu 21 dni zostaną do Ciebie wysłane warunki przyłączenia oraz 2 egzemplarze umowy o przyłączenie, które należy podpisać i odesłać na wskazany adres.
Po otrzymaniu od Ciebie umów, Operator Systemu Dystrybucyjnego odeśle jeden obustronnie podpisany egzemplarz umowy o przyłączenie.
Pamiętaj! Po przyłączeniu do sieci w ciągu 90 dni powinieneś podpisać umowę kompleksową lub sprzedaży energii elektrycznej. Sprawdź jak to zrobić w punkcie powyżej: Mam wydane warunki przyłączeniowe.
Nie mam licznika, został zdemontowany
Chcę zmienić sprzedawcę na Eneę
Chcę aby Enea wypowiedziała za mnie umowę w moim imieniu
Jeżeli chcesz zmienić dotychczasowego sprzedawcę energii na Eneę, skontaktuj się z nami, a my zajmiemy się formalnościami!
W Twoim imieniu przeprowadzimy procedurę zmiany sprzedawcy, która zostanie zatwierdzona przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
Jak wygląda proces przejścia do Enei?
Zapoznaj się z nasza ofertą
Odwiedź najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Udziel Enei pełnomocnictwa do zwarcia i wypowiedzenia umowy u obecnego sprzedawcy w Twoim imieniu.
Po udzieleniu pełnomocnictwa w Twoim imieniu:
- Wypowiadamy umowę z Twoim aktualnym sprzedawcą
- Zgłaszamy wniosek zmiany sprzedawcy do Operatora Systemu Dystrybucyjnego
Po otrzymaniu pozytywnej odpowiedzi od Operatora Systemu Dystrybucyjnego - proces jest finalizowany, a po jego zakończeniu otrzymasz pierwszą fakturę od Enei.
Załóż konto w eBOK lub pobierz aplikację mobilną Moja Enea i ciesz się stałym dostępem do faktur!
Zmiana sprzedawcy jest bezpłatna. Enea nie nalicza żadnych opłat aktywacyjnych.
WAŻNE! Sprzedaż energii elektrycznej dla gospodarstw domowych odbywa się wyłącznie w oparciu o umowę kompleksową. Aktualnie Enea S.A. zawiera umowy kompleksowe wyłącznie z Klientami dla punktów poboru energii z obszaru działania Enei Operator.
Wypowiedzenie u obecnego sprzedawcy zostało złożone
Jeżeli samodzielnie wypowiedziałeś już umowę u obecnego sprzedawcy, możesz zawrzeć z nami umowę kompleksową lub sprzedaży.
Jak wygląda proces przejścia do Enei?
Pobierz, wypełnij i podpisz:
Następnie przekaż dokumenty w wybrany przez siebie sposób:
Przekaż dokumenty w wybrany sposób:
- przesyłając skan lub zdjęcie po zalogowaniu się do eBOK poprzez formularz kontaktowy Napisz do nas – Inne – Zgłoszenia z eBOK – Umowy (zawarcie/zmiana)
- przesyłając skan lub zdjęcie poprzez czat lub formularz kontaktowy w Mojej Enei wybierając kategorię - Umowy
- wysyłając na adres korespondencyjny ul. Zacisze 28, 65-792 Zielona Góra
- odwiedzając najbliższe Biuro Obsługi Klienta. Zachęcamy do rezerwacji wizyty!
Po finalizacji procesu otrzymasz umowę oraz pierwszą fakturę od Enei.
Załóż konto w eBOK lub pobierz aplikację mobilną Moja Enea i ciesz się stałym dostępem do faktur!
Zmiana sprzedawcy jest bezpłatna. Enea nie nalicza żadnych opłat aktywacyjnych.
WAŻNE! Sprzedaż energii elektrycznej dla gospodarstw domowych odbywa się wyłącznie w oparciu o umowę kompleksową. Aktualnie Enea S.A. zawiera umowy kompleksowe wyłącznie z Klientami dla punktów poboru energii z obszaru działania Enei Operator.
Chcę poznać nową ofertę
Zobacz jak łatwo możesz załatwić ważne sprawy online, bez potrzeby wizyty w BOK.
Sprawdź również
eFormularze
Zawrzyj nową umowę, dokonaj przepisania licznika – załatw formalności on-line.
Chcę zmienić sprzedawcę na Eneę
Dowiedz się jak zmienić swojego dotychczasowego sprzedawcę na Eneę.
Zarezerwuj wizytę w BOK lub mBOK
Jeśli chciałbyś nas odwiedzić zachęcamy do rezerwacji wizyty.
Pliki do pobrania
Pobieraj dokumenty, których potrzebujesz.